fbpx

Awaz (Athlete)

“Ik realiseer me nu pas dat ik mezelf op het gebied van voeding echt te kort heb gedaan, ik had er al veel eerder zoveel meer uit kunnen halen als ik had geweten wat ik nu weet!”

Wat het mij heeft opgeleverd? Om te beginnen, ik ontbijt. Voorheen plande ik mijn trainingen zo in dat ik in de ochtenden geen zware lifts hoefde te doen. Ik had daar namelijk nooit genoeg kracht of energie voor tijdens mijn ochtend trainingen. Sporten op een lege maag zorgde ervoor dat ik in de ochtend niets kon. Maar ik kreeg na het opstaan de eerste paar uur gewoon niets door mijn keel en daarom hield ik het in stand. Inmiddels maakt het niet uit of het 7 uur ‘s ochtends of 9 uur ‘s avonds is, ik heb genoeg energie om elke workout eruit te knallen.

In tegenstelling tot vorige programma’s heb ik echt niet het idee dat ik op een zwaar regime zit. Het programma bevat geen vervangende producten of alternatieve voeding. Het is basic, haalbaar en ik heb geen behoefte aan snacks. Sinds ik dit programma volg ben ik zorgeloos voor wat betreft voeding. Het is ideaal dat het voor me bedacht wordt en ik maak me geen zorgen meer over wat ik moet eten.

De resultaten van de laatste maanden liegen er niet om. Ik heb keihard getraind voor de butterfly chest to bar pull ups. Voorheen kreeg ik het niet onder de knie. Inmiddels doe ik er 18 unbroken. En één bar muscle up ging wel maar meerdere achter elkaar lukte niet. Ik voelde me zo sullig. Ik doe er nu 7,  unbroken! En dan nog mijn super snelle handstand push ups. Daar ben ik enorm trots op. Ik doe er 50 in 3 minuten. Mijn lichaam voelt soepeler, gezonder en ik zit mezelf niet meer in de weg.

Mijn lichaam is ook behoorlijk veranderd. Voorheen nam ik genoegen met de gedachte dat het in mijn genen zit dat ik bepaalde gymnastics niet beheerste. Ik accepteerde dat mijn lichaam daar niet voor gebouwd was. Toch merk ik nu dat ik ook op gymnastics enorme stappen aan het maken ben. Mijn schouders, rug  en buik zijn aanzienlijk droger geworden. Mijn benen zijn slanker geworden en dat is allemaal mooi meegenomen maar dat was niet mijn doel. Ik train 9 keer per week verdeeld over zes dagen. Het belangrijkste voor mij is dat ik alle energie heb om dagelijks (soms twee keer) te kunnen trainen.

Op competitieniveau merk ik ook veel verschil. Voorheen wist ik gewoon niet wat ik moest eten op een wedstrijd dag. Ik bestelde twee dozen met eiwitrepen en at meerdere repen op een dag. Na de eerste workout was ik altijd al leeg en dat gevoel bleef de rest van de dag hangen. Ik herinner me dat ik veel klaagde over dat gevoel. Daarbij kwam dat ik altijd misselijk werd van al die eiwitrepen. Ik werd daar altijd zo moe van dat ik op voorhand al nauwelijks zin in de wedstrijddag had. Ik realiseer me nu pas dat ik mezelf op het gebied van voeding echt te kort heb gedaan al die tijd. Ik had er al veel eerder zoveel meer uit kunnen halen als ik had geweten wat ik nu weet.

Tijdens de Amsterdam Throwdown en de Tiglon heb ik me energieker gevoeld dat ooit daarvoor. Het beviel me fantastisch en het maakte de evenementen zoveel leuker. Ik voelde me de hele dag een stuk beter. Ik zat echt goed op mijn niveau en was van de start tot de laatste workout vol energie!

Change Your Lifestyle is er voor iedereen die een gezonde levensstijl wil aanleren. In ons uitgebreide programma leer jij de juiste keuzes te maken. Samen zorgen wij ervoor dat we jouw doelen bereiken, welk doel dat ook mag zijn!

Ons gratis receptenboek ontvangen?

Heerlijk én gezond eten? Vraag ons gratis receptenboek nu aan door je e-mailadres achter te laten!

You have Successfully Subscribed!